Nailheads

Hotrod kustoms dragracing
Aktuellt datum och tid: 20 mar 2019, 09:35

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Force USA Resa 2018 Del 13.
InläggPostat: 27 feb 2019, 02:40 
Admin/Nailheads Member
Användarvisningsbild

Okej, nu är det äntligen framtid ;) så vi kör väl på med Torsdagen den 18 Oktober.

Dagen börjar ju som vanligt på...

Bild

...med frukost, idag bestod den av en Grand Slam Slugger...det enda som fattas här är lönnsirapen för den har jag inte fått in än...jag blir hungrig bara av att se bilden...för det här är mumsfillibabba det.

Bild

Efter frukost och en stund på hotellet åker vi till shippingen för en kort visit, en 57 Ford Ranch Wagon stog på gården.

Bild

Ett 46-48 Ford Coupe projekt kanske.

Bild

Cadillac 1941...stora är dom i alla fall.

Bild

Ytterligare en blixtvisit, ner till Gottard St i Huntington Beach och Classic Industries.

Bild

Sen vidare nordväst till 3910 Cherry Avenue i Long Beach och Performance Plus för att shoppa lite däck.

Bild

Dom har en av dom fräschare besökstoaletterna jag varit på och den har sett ut såhär i många år.

Bild

Efter det bar det av åt nordost och här ligger vi på 91:an ungefär mitt på dagen, en del trafik är det ju.

Bild

Vi närmar oss Yorba Linda och dom som bor här bor inte så dåligt, vädret är som ni ser inte alls illa, runt 30-32 grader och soligt och klart hela dagen.

Bild

Ja vad ska vi göra i Yorba Linda då...jo besöka min absoluta favorit inom dragracingen John Force...det måste man ju då man ändå är där.

Bild

Man går in under krysset och där inne finns Race Station Butiken och Muséet, huvudkontoret för hela racingverksamheten är också i detta hus som från början innan John köpte det var en Toyotahandlare.

Bild

Vi hadde bara varit där några minuter och vi hörde då att herr Force själv kommit dit, som vanligt höll han låda hela tiden.
På den här bilden ser det ut som Christer och Ulf känt honom länge, men det är första gången dom träffar honom...John skämtar en hel del så leendena är förståeliga.

Bild

Jag själv har ju träffat honom flera gånger tidigare men var ju tvungen att posera med honom ändå...det är ju mitt fel att vi fick träffa honom. 8)

Bild

Efter enstund och några autografer sa John "I have to go to work...and do...something". :)
Här är vi inne i Muséet med Johns och resten av JFR teamets gamla racebilar och annan race kuriosa.

Bild

Den här Mustangen har jag visat förr men jag gör det igen för det är den snyggaste lack han någonsin haft på någon av sina bilar...i mitt tycke, John utsågs till Driver Of The Year 1996 och den här bilen kördes bara några få tävlingar 1997 för att uppmärksamma detta.

Bild

Denna bil som är en Oldsmobile Cutlass vann han sitt första mästerskap i NHRA serien i Funny Car vilket var 1990, han vann också 1991 och har 10 raka från 1993-2002, sen vann han 2004, 2006, 2011 och 2013 så han har 16 mästerskap själv och fyra till som teamägare...alltså 20 totalt.

Bild

Nu backar vi några år till början av hans karriär, denna Chevy Monza körde han 1977.

Bild

Den vita Cheva Citation är från 1981 och den gula Corvetten är från 1979.

Bild

Den röda Corvetten är från 1985.

Bild

Här är hans två äldsta barnbarns bilar, Autumn Hight och Jacob Force-Hood.

Bild

Näst yngsta dottern Brittanys bil, hon vann NHRA mästerskapet i Top Fuel 2017 så 2018 när vi var där hadde hon startnummer 1.

Bild

Några av alla "Wally's" han vunnit...149 har han totalt än så länge, mest av alla någonsin inom dragracingen.

Bild

Mer av hans gamla bilar, denna Vega körde han 1975 och den blå Monzan bakom 1976.

Bild

Vi åkte därifrån och skulle leta reda på Blower Drive Service som skulle ligga i krokarna...knappade in addressen på GPS:en och följde den...men inte var dom där inte för dom hadde flyttat...vi googlade och letade ett tag men fick till slut ge upp...så vi drog ner till Orange och CW Moss igen, Christer skulle köpa en huv han sett där.
CW Moss är som sagt kvar men Reids är numera borta fastän skylten är kvar.

Bild

Då vi ändå var i närheten hälsade vi på Don Kelly på Hoffman Radiator en stund igen.

Bild

Om någon undrar hur Santa Ana River ser ut så har jag en bild på den här...inte mycket vatten där inte.

Bild

Dom har lite annorlunda trafikljus där borta för en del har fem lampor, röd, gul, grön, gul, grön...övre gul/grön är för sväng och den nedre gul/grön för rakt fram...inga pilar som vi brukar ha.

Bild

Vi stannade till och kollade in lite husbilar...fina var dom...men inte billiga...inte ens begagnade.

Bild

Sen blev det mat och tillbaka till hotellet...så var denna dag till ända.

Bild

Om ni vill kommer det mera inom kort, men ni får hålla ut några dagar.

Svara med citat  
InläggPostat: 27 feb 2019, 19:40 

Force skrev:
Bild

Kan bara hålla med...den godaste frukosten som finns! :mrgreen:
Tack för härliga bilder!

´69 Chevrolet Camaro Sport Coupe, ZL-1 tribute

Håkans Motorsida
Min sida på Garaget.org

Svara med citat  
InläggPostat: 10 mar 2019, 10:30 
Användarvisningsbild