Nailheads

Hotrod kustoms dragracing
Aktuellt datum och tid: 26 apr 2019, 16:21

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Force USA resa 2018 Del 7.
InläggPostat: 31 dec 2018, 03:28 
Admin/Nailheads Member
Användarvisningsbild

Vi tar och kör en del till innan nyår...Surprise Öhman! 8-) ;) :twisted:

Fortfarande på Pomona Swappet, vädret var mycket bättre nu, uppklarnande och ganska varmt, så en öl eller två slank gärna ner och avnjöts i skuggan på serveringen.
Och överallt på parkeringen sitter det folk under sina EasyUp tält och grillar, dricker någon öl och andra förfriskningar, och umgås rent allmänt...trevligt.

Jag gick vidare på Show and Shine parkeringen, där stog denna 49 Mercury fyrdörring i orginalskick.

Bild

En 37 Cheva Coupe som jag tror vi såg på Huff-A-Rama dagen innan.

Bild

1961 Chevy Impala Convertible Low Rider.

Bild

Cal Look Beetle Convertible.

Bild

Volvo PV för strax under $3000, ganska rostfri.

Bild

En snikigare bil än den Kent Edin har, för denna 64 Chevy var en Biscayne med 409...pris $55K...alltså 55000, Kent har ju en Bel Air.

Bild

Mer Impala, 62 denna gång...lite väl rostig här och där så den kommer kanske från kusten...men ungdomarna som har den verkar glada ändå.

Bild

En något fräschare Impala, nu en 64.

Bild

Mycke Cheva blir det så vi blandar upp med en 64 Mercury Colony Park Wagon.

Bild

Mer "longroof" och Cheva...1963 Impala Wagon.

Bild

En av dom få Cadillacs på området, jag är dålig på årsmodeller på Cadillacs men jag tror detta är en 52:a.

Bild

Dom här kan jag bättre då modellen hör till mina favoriter, 58 Impala Convertible i utsökt skick.

Bild

Ohh Look!!!...An Edsel!!!...1958.

Bild

Mer Cheva, en 48 med Artillery Wheels och ny "black plate", å hur ser man det då...jo dom gamla originalskyltarna har 63 instansat i övre högra hörnet...dom nya har inte det.

Bild

Bredvid stog denna 56 Cheva Bel Air med orginal "Yellow Plate" från 1956.

Bild

Smakfull 54 Chevy Bel Air.

Bild

Ännu en Chevy 3100 Pickup.

Bild

Och ytterligare en, men nu en Panel Delivery.

Bild

1938 och 1939 Chevy bredvid varandra, karossen är nog ganska samma men fronten skiljer en del.

Bild

En 55 Chevy Nomad så Sven blir nöjd.

Bild

Vi bryter av från Cheva en stund och tar en 30-31 Ford Model A Pickup med 32 maskering.

Bild

Mer Chevy, 57 210.

Bild

Som ni ser så är det väldigt mycket Chevrolet för det ÄR mycket Chevrolet i Los Angeles området, och Mexarna åker ju mest bara Chevrolet...om inte så åtminstone en GM bil...gärna tidiga med raksexa eller rakåtta.

En "väldigtlitefönsters Bubblabuss" åkte förbi när jag vilade benen en stund.

Bild

Sekretariat och speaker byggnaden på Pomonas Auto Club Raceway där både NHRA Winternationals och Finals körs som är dom enda stora tävlingarna där.

Bild

Dagens skörd på Swappet...lite grejjer blev det i alla fall. :)

Bild

Ja nu var vi klara här för denna gång så vi åkte vidare till Moreno som ligger en liten bit öster om Pomona efter I 10, stället vi skulle till nu var Pegasus Hobbies som är den största enskilda hobbyaffären i Los Angeles distriktet...Pegasus finns också bara där och ingen annan stans.
Här är en bild jag tog med telefonen inne i butiken lite snabbt så den blev väl inte riktigt så bra men... :roll:

Bild

Efter lite affärer där sökte vi upp en Asiatisk restaurang för lite mat, sen tog vi I 10 tillbaka till I 57 och tog den söderut ner till Hwy 91, sedan avfart Beach Blvd och ner till hotellet igen.

Bild

Väl tillbaka på hotellet tog vi med oss lite dricka, Christer och Brälla Smirnoff Ice, Jag och Ulf Pacifico Clara, och en Burbon med is var, och satte oss vid borden utanför receptionen och avhandlade dagen och vad nästa dag skulle innehålla.
Vi bodde på våningen rakt ovanför så det var inte så långt bort, varm och skön eftermiddag var det i alla fall.

Bild

Ja nu ger jag mig för denna gång men mer kommer inom snar framtid...man kan bara aldrig vara säker på när. ;)

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]