Nailheads

Hotrod kustoms dragracing
Aktuellt datum och tid: 11 dec 2017, 05:55

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 28 jul 2017, 07:20 

Jag var hemma hos en bekant igår och fick reda på att dom hade en halv bil låg bakom ett uthus. Blev nyfiken så klart men det var ingen halv bil utan resterna av en bil från 20- eller början av 30-talet. Större delen av en torped men inte med intakt rutram, en vänsterdörr satt ihop med det. En bit ifrån låg resterna av bakdelen (4-dörrars sedan) med större delen av bakstammen och vänster bakdörr. Samtliga delar var hårt angripna av rost, alltså i bemärkelsen att det saknades mycket material och att det som fanns kvar är mycket tunt. Av högersidan såg jag inte ett spår.

Jag rekar lite för deras räkning. Kan det finnas nåt ekonomiskt värde i så pass få och skadade delar? Det är bortom räddning att göra bil av utan handlar mer om huruvida det kan hamna på en rat rod. Jag kan inget om rat rods mer än att jag blir glad av dom på Hot Rod Reunion, men är det sånt man bygger ihop av delar man får eller betalas det nånting även för hårt anfrätta och lösa karossdelar?

Nej, jag tog inga bilder men måste nog åka tillbaka under semestern för att göra just det. Om det inte finns nåt värde i delarna vill jag fråga om att få förbarma mig över dom och ha det som prydnad i trädgården i stället för att det ligger gömt bland sly och brännässlor bakom ett hus på landet. Eller spara till ett ev framtida rat rod-bygge.

//Jim

Svara med citat  
InläggPostat: 29 jul 2017, 09:23 
Användarvisningsbild

Ta hem delarna & gör trädgårdsprydnad av dom, gamla bildelar är vackert ;)

kanske kan bildelarna vara värda nån krona, men är det inte en komplett kaross så är det inte många kronor,
skulle det däremot vara en Ford, och ramen finns kvar så kan den vara värd pengar. (foto hade ju underlättat för bedömning)

Här är mina prydnader :)
https://www.garaget.org/mypage/?page=ga ... lbum=60752

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]