Nailheads

Hotrod kustoms dragracing
Aktuellt datum och tid: 22 okt 2017, 23:13

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ljudisolering
InläggPostat: 02 jan 2015, 00:46 

Jaha gott folk, då är det dags för en liten fråga om ljuddämpande material till gammelbilen. Jag var inom Swedol och köpte några tunga gummimattor som jag hade tänkt sätta i taket, på dörrsidorna och på golvet (har glömt vad dom kallas men ni vet nog vad jag menar). Sen blev det lite inköp på Biltema av deras ljuddämpar mattor 10 mm tjocka som jag hade tänkt lägga ovanpå gummit på golvet, på hjulhusen samt i huven och bagageluckan. Men nu är frågan om jag köpte rätt grejor för jag kollade runt på olika forum och några varnade starkt för Biltemas mattor eftersom dom är skumgummiklädda. Dom drog tydligen åt sig fukten rätt rejält.Är där någon som har provat deras mattor eller kan tipsa om något annat. Dynamat är väl rätt dyrt men i värsta fall får man väl köpa deras grejor. En annan fråga är om mattorna som jag köpte på Swedol. Dom är ju självhäftande men jag har bara 12 gr. i garaget så limmet verkar inte fästa något vidare men där läste jag att man helst ska använda en värmepistol när man fäster dom och trycka dit dom med en skarvrulle. Någon som har provat detta. Alla tips mottages tacksamt. Carla.

Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Ljudisolering
InläggPostat: 02 jan 2015, 10:33 
Användarvisningsbild

Följer för att få tips :)

Svara med citat  
InläggPostat: 02 jan 2015, 20:06 

köper dessa, lätt att jobba med och sitter kvar... finns i större förpackningar, billigt också !

http://www.brl.se/sv/artiklar/silent-co ... matta.html

Svara med citat  
InläggPostat: 06 jan 2015, 02:43 

Tack för tipset 5-56. Ska ju ha nå dämpning på Gassern tycker lilla frun tydligen.

Svara med citat  
InläggPostat: 11 jan 2015, 10:44 

Det verkar som att man får springa ner till någon bilstereo försäljare och kolla deras utbud. Är fortfarande tveksam till att använda Biltemas mattor med tanke på fukten.

Svara med citat  
InläggPostat: 12 maj 2017, 20:43 

Man kan även köpa det på Cdon http://cdon.se, de brukar alltid ha ett stort val och olika reor. Finns en rabattkod från Promocodius om du är intresserad http://promocodius.com/se/butiker/cdon-rabattkod. Det är kul att spara sin budget och köpa något annat. Hoppas du hittar vad letar du efter! ;)

Svara med citat  
InläggPostat: 20 maj 2017, 00:04 

Hoppsan. Detta hade jag helt glömt. Jag köpte faktiskt det som 5-56 tipsade om. Lätt att jobba med och det formar sig ganska lätt efter pressningarna när man använder en liten roller med plasthjul. (vet inte vad den heter) Hade vägarna förbi Karlstad och kunde köpa några paket där. Inget man skickar på posten för dom vägde en hel del. Kan dessvärre inte berätta om det dämpar mycket eller ej för bilen är inte klar ännu.
Carla

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]