Nailheads

Hotrod kustoms dragracing
Aktuellt datum och tid: 21 aug 2017, 10:31

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 161 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Huggern goes ZL-1....
InläggPostat: 09 aug 2017, 21:43 
Användarvisningsbild

Tråkigt Broder , tråkigt . . . . :cry:

-74 "Starbucks Missile"

. . . . . Ol`n`kool Kustom sleds of Umea . . . . .

Bild

Svara med citat  
InläggPostat: 10 aug 2017, 08:36 

ludde67 skrev:
Tråkigt Broder , tråkigt . . . . :cry:

Jodu, det här har drabbat en värld men det hjälper junte mig....har typ 3 000 bilder som måste ändras i trådar som jag ofta inte ens kan redigera längre så det är inget jag tänker lägga tid på ...särskilt som väldigt många forum, som detta, sakta dör sotdöden redan innan...detta blir nog nådastöten! :evil:

´69 Chevrolet Camaro Sport Coupe

Håkans Motorsida Min sida på Garaget.org

Bild

Svara med citat  
InläggPostat: 10 aug 2017, 20:16 

Hugger69 skrev:
Arbetet fortskrider i lagom takt men som ni noterat så går inga bilder stt se längre! :cry:

Orsaken till det är ett rent gisslan-scenario där företaget photobucket.com numera kräver alla användare på $ 400 per år för att man ska få visa sina egna bilder på forum eller hemsidor som denna! En sådan extremt korkad och rent fientlig handling kräver bojkott från alla miljoner användare för det är inte ok att utan förvarning ta alla användare bilder som gisslan och sedan kräva en abnorm lösensumma, det gränsar till terrorhandling! :evil:

Jag har lagrade bilder på detta och flera andra forum i mina inlägg och projekttrådar sedan drygt 12 år tillbaka så att flytta bilderna är inget alternativ utan vi får avvakta och se om photobucket.com är smarta nog att inse att de måste ändra sitt beslut, annars gräver de sin egen grav samt dödar en stor del av alla världens forum! :shock:

Så länge photobucket.com fortsätter med nuvarande stretegi kommer jag inte att uppdatera denna tråd något mer.....

Tyvär inget ovanligt nu mer va med i ett amerikanskt foto forum med bla en bilfoto avdelning dom som stod för servern där forumet låg höjde avgiften med 1900% just d 1900% behöver väl inte säga att forumet finns inte längre :(

Svara med citat  
InläggPostat: 10 aug 2017, 21:34 
Användarvisningsbild

Ett tips Huggern , du har ju garagetsida precis som jag, ladda upp fotona där, skriv foruminlägget där , posta fotona i inlägget med BBCode , markera/kopiera hela texten där & klistra in här. :idea:

Svara med citat  
InläggPostat: 11 aug 2017, 15:25 

farbrorbozze skrev:
Ett tips Huggern , du har ju garagetsida precis som jag, ladda upp fotona där, skriv foruminlägget där , posta fotona i inlägget med BBCode , markera/kopiera hela texten där & klistra in här. :idea:

Bra tips men...funkar inte med typ 3 000 bilder + att man inte alltid kan redigera sin egna inlägg på många forum längre! :cry:

Bild

Svara med citat  
InläggPostat: 13 aug 2017, 21:14 

Det är ett jäkla sätt av photobucket. Har varit en del diskussion om detta även på chevytalk forumet för där är också mycket som har försvunnit. Jag har inte använt mina bilder där på länge så jag vet inte om dom har skickat ut information innan dom tog bort alla bilder men jag tänker inte betala till dom . Har tack o lov sparat alla mina bilder på en backup också. Men frågan är vad som händer med alla forum . Carla

Svara med citat  
InläggPostat: 14 aug 2017, 08:16 
Användarvisningsbild

Hugger69 skrev:
farbrorbozze skrev:

Bra tips men...funkar inte med typ 3 000 bilder + att man inte alltid kan redigera sin egna inlägg på många forum längre! :cry:

Nä uppdatera blir ett jäkla jobb, men jag tänkte för fortsättningen på forumet :)

Svara med citat  
InläggPostat: 15 aug 2017, 18:05 

farbrorbozze skrev:
Hugger69 skrev:
farbrorbozze skrev:

Nä uppdatera blir ett jäkla jobb, men jag tänkte för fortsättningen på forumet :)

Vi får se, intresset för att läsa trådar har ju radikalt minskat hos gemene man och det gäller väl mig med....men jag fotar så fort de har hänt nåt så framtiden får utvisa. :roll:

Bild

Svara med citat  
InläggPostat: 17 aug 2017, 03:29 
Admin/Nailheads Member
Användarvisningsbild

Som långvarig Photobucket användare kan jag säga att inga foton hålls "gisslan" där, alla finns kvar i dina album och går att titta på, ladda ner mm...men dom går inte att länka vidare numera utan att man betalar 400 Dollar per år...vilket dom ju kan drömma om.
Hur som helst, man kan oftast se bilderna om man högerklickar på "3rd party hosting" bilden photobucket stoppat in istället för den ursprungliga bilden och öppnar i ny flik, då kommer man till photobucket där samma bild visas, högerklicka på den bilden och öppna i ny flik igen och den ursprungliga bilden visas i den nya fliken.
Förmodligen kommer nog photobucket att försvinna om dom vidhåller sitt krav, för jag tror inte att särskilt många kommer att betala 3500 spänn per år för att få länka bilder till några forum...nej där har dom nog skitit i det blå skåpet.
Jag har redan övergivit photobucket och faktiskt betalat för ett abonnemang på Fotki, 24 Dollar per år tar dom, typ 200kr, och man kan länka nästan hur mycket man vill.
Det finns ju alternativ som fortfarande är gratis också, Flickr och några andra om man nu inte vill betala något.

Svara med citat  
InläggPostat: 17 aug 2017, 17:44 

Force skrev:
Som långvarig Photobucket användare kan jag säga att inga foton hålls "gisslan" där, alla finns kvar i dina album och går att titta på, ladda ner mm...men dom går inte att länka vidare numera utan att man betalar 400 Dollar per år...vilket dom ju kan drömma om.
Hur som helst, man kan oftast se bilderna om man högerklickar på "3rd party hosting" bilden photobucket stoppat in istället för den ursprungliga bilden och öppnar i ny flik, då kommer man till photobucket där samma bild visas, högerklicka på den bilden och öppna i ny flik igen och den ursprungliga bilden visas i den nya fliken.
Förmodligen kommer nog photobucket att försvinna om dom vidhåller sitt krav, för jag tror inte att särskilt många kommer att betala 3500 spänn per år för att få länka bilder till några forum...nej där har dom nog skitit i det blå skåpet.
Jag har redan övergivit photobucket och faktiskt betalat för ett abonnemang på Fotki, 24 Dollar per år tar dom, typ 200kr, och man kan länka nästan hur mycket man vill.
Det finns ju alternativ som fortfarande är gratis också, Flickr och några andra om man nu inte vill betala något.

Jag betecknar ändå detta som ett gisslan-tagande då syftet med att ladda upp bilder på PB är att länka dem vidare till andra sidor. Har man då gjort detta under 12 års tid med massor av inlägg och 3 000 bilder och sedan helt utan förvaring får sina länkarna konfiskerade om man inte betalar en lösensumma på $ 400 så är det solklart en gisslan-situation! :evil:
Att högerklicka som du säger har då aldrig funkat för mig på varken iMac, iPad eller PC...
Men helt klart avser PB att begå ett officiellt digitalt självmord om de fortsätter på detta vis......internet avvaktar ett tag till sedan är det kört! :roll:

Finns i dagsläget inga alternativ till att redigera gamla trådar mm förhoppningsvis kommer det nåt smart script som kan lösa detta för en 100-ring, DET är att vara smart på internet!

Bild

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 161 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]